In deze FAQ vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Wij beantwoorden je vragen over bestellen, account, leveringen, storingen, garanties en betalingen. Mocht je vraag er onverhoopt niet tussen staan. Neem dan contact met ons op via de klantenservice, zij zijn tijdens onze kantoortijden geopend en bereikbaar via info@horescasmulders.nl of 013 531 31 31.
Neem contact opVia het inlogscherm kun je makkelijk je wachtwoord resetten, via 'ik ben mijn wachtwoord vergeten'. Na het invullen van jouw e-mailadres wat bij ons bekend is, wordt er een link gestuurd. Via deze link kun je jouw wachtwoord resetten.
De prijzen zullen na inlog getoond worden, hiervoor dien je een account aan te maken. Tevens zijn alle prijzen exclusief BTW en in euro's vermeld.
Als je bent ingelogd bent kun je jouw accountgegevens aanpassen. Ga rechtsbovenin naar 'Mijn account' en klik op 'Account- en adresgegevens'. Op deze pagina kun je jouw accountgegevens aanpassen.
Nee, helaas kun je deze gegevens niet zelf aanpassen. Neem hiervoor contact op met onze klantenserviceteam via info@horescasmulders.nl of 013 531 31 31
Nee, helaas kun je deze gegevens niet zelf aanpassen. Neem hiervoor contact op met onze klantenserviceteam via info@horescasmulders.nl of 013 531 31 31
Als je ingelogd bent kun je meerdere gebruikers toewijzen aan jouw debiteurnummer. Ga rechtsbovenin naar 'Mijn account' en klik op 'Gebruikers beheren'. Op deze pagina kun je meerdere gebruikers toewijzen aan jouw debiteurnummer.
Zo kun je zelfs een bestellimiet of permissie instellen per gebruiker. Hiedoor kunnen er meerdere werknemers en/of collega's op hetzelfde account inloggen en bestellingen plaatsen.
Als je ingelogd bent kun je jouw bestelgeschiedenis inzien. Ga rechtsbovenin naar 'Mijn account' en klik op 'Bestelgeschiedenis'. Op deze pagina kun jij jouw bestelgeschiedenis inzien.
De bestellingen zijn op diverse wijze te sorteren. Tevens is er de mogelijkheid om via referentie of ordernummer te zoeken.
Als je ingelogd bent kun je jouw facturen inzien. Ga rechtsbovenin naar 'Mijn account' en klik op 'Facturen. Op deze pagina kun je jouw facturen inzien.
Mocht je meer vragen hebben over jouw facturen of betalingen, neem dan contact op met administratie@horescasmulders.nl.
Dit is zeker mogelijk. Als je ingelogd bent, ga dan rechtsbovin naar 'Mijn account' en klik op 'Openstaande orders'. Op deze pagina vind jer een overzicht met ordernummers en de bijhorende afleverdatums.
Door op een ordernummer te klikken, open je de order en vind je de artikelen welke op deze datum verwacht worden.
Nee, helaas kun je als particulier geen bestelling plaasten bij ons. Je kunt bij Horesca Smulders alleen bestellen als (horeca)bedrijf, vereniging of stichting met een geldige inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
Jazeker, wij bezorgen ook bij (horeca)bedrijven in delen van België (zie ons bezorggebied). Indien je ons voorziet van een Belgisch Ondernemersnummer, dan maken we een factuur op basis van 0% tarief. De goederen worden vervolgens belast in het land waar de goederen naar toe gaan.
Als nieuwe klant kan je helaas niet zomaar bestellen bij ons, wanneer je zicht buiten ons bezorggebied bevindt. Hierop passen we postcode check toe van je vestigingsplaats, alwaar je de bestelling wilt laten bezorgen. We hebben een aantal klanten welke net buiten het bezorgingsgebied gevestigd zijn. Zo kan het voorkomen dat we toch nog in jouw woonplaats bezorgen. De 6-daagse bezorgservice zoals wij deze graag zien, kunnen we helaas alleen toepassen in het bezorggebied.
Mogelijk zit je nog verder weg dan ons huidige bezorgingsgebied en heb je verrassende en leuke producten gezien. Neem dan contact op met ons klantenserviceteam. Mogelijk kunnen we je een aanbod doen met extern vervoer of via een andere Horesca vestiging.
Dat klopt, dit is om het bestellen eenvoudiger te maken. Je bestelt pas een product, zodra je op het winkelwagentje klikt achter het aantal. Dan gaat het product in het winkelwagentje en zie je het aantal ook oplopen in het winkelwagentje (rechtsbovenin). Ook wordt het vinkje groen bij jouw bestellijst.
Met deze oplossing voorkom je dat er geen producten zoek raken. De producten die al in je winkelwagentje zitten blijven daar ook. Dit is zeker handig als je iets gaat bestellen en bijvoorbeeld over één uur of een dag weer iets bij wilt bestellen, dan blijft jouw winkelwagen gevuld met je eerder bestellingen. Je winkelwagen wordt pas leeggemaakt, als je daadwerkelijk vanuit jouw winkelwagen in vier korte stappen jouw bestelling daadwerkelijk plaatst.
We kennen drie verschillende voorraad indicaties, namelijk:
• Wit voorraad: onbekend
• Oranje voorraad: voldoende
• Groen voorraad: ruim
De kans dat je bij de voorraad indicatie ‘oranje’ eerder een mancomelding krijgt dan bij ‘groen’, is natuurlijk aanwezig. Zodra je meer bestelt dan dat er werkelijk op voorraad is, krijg je bij het verwerken van jouw bestelling in jouw winkelwagentje een mancomelding. Vervolgens laten we zien wat er wel of juist niet bezorgd kan worden. Je ontvangt tevens een melding wanneer het product dan wel geleverd kan worden.
De voorraadindicatie geeft het voorraadniveau aan wat direct beschikbaar is en is dus bedoelt als indicatie. In de winkelwagen kies je pas jouw bezorgdatum, zodra deze datum bekend is gaat de webshop een berekening maken van de beschikbare voorraad, welke dan op je gekozen bezorgmoment geleverd kan worden.
Indien je een grote hoeveelheid van een artikel wilt hebben en de voorraad geeft beperkt of geen voorraad aan. Dan kun je indien je bestelt voor ons bestelmoment bij de leverancier en jouw leverdag is na het aflevermoment van onze leverancier, een onbeperkt aantal ingeven.
In het bestelproces in onze webshop kun je aangeven dat je een bestelling wilt komen afhalen. Je kunt er eventueel bij typen hoe laat je het komt ophalen. Dan zorgen wij ervoor dat jouw bestelling klaarstaat als je het komt afhalen.
Bij het afhalen meld je je eigen bij de afhaalbalie. Onze medewerkers zorgen ervoor dat jouw bestelling wordt gepakt voor jou.
Ja, wij hebben het liefst dat je jouw bestelling online doorgeeft. In het bestelproces kun je aanvinken dat je de bestelling komt afhalen. Je kunt er eventueel bij typen hoe laat je het komt ophalen. Dan zorgen wij ervoor dat jouw bestelling klaarstaat als je het komt afhalen.
Nee, wij hebben geen dagverse producten op voorraad. Wil je dagverse producten afhalen, dan dien je een werkdag van te voren jouw bestelling door te geven. Dan zorgen onze versleveranciers ervoor dat jouw producten de dag erna klaar staan.
Nee, streekproducten worden speciaal voor jou opgehaald bij een van onze streekboeren. Zie het kopje 'Streekproducten' op deze pagina voor meer informatie.
Wij bezorgen zes dagen per week, maandag tot en met vrijdag hanteren wij onze vaste bezorgtijden. Houd er rekening mee dat de bezorgtijd op zaterdag kan wisselen door de drukte.
Ja, dit kan alleen in overleg met onze afdeling logistiek. Zij komen samen met je tot een geschikte oplossing.
Ja, dit kan alleen in overleg met onze afdeling logistiek. Zij komen samen met je tot een geschikte oplossing.
Ja, binnen ons wagenpark maken wij al gebruik van drie vrachtwagens die worden gekoeld doormiddel van zonnepanelen op het dak van de wagens. In de toekomst blijven wij ons inzetten voor duurzaam transport.
Ook rijden onze vertegenwoordigers in elektrische auto's. Zo proberen wij als lokale ondernemers ons steentje bij te dragen aan een beter milieu en onze CO2-voetafdruk te verkleinen.
Wij streven ernaar om elke route door dezelfde chauffeur te laten rijden, zodat er altijd een bekend gezicht bij je komt lossen. Echter kunnen wij dit alleen garanderen bij jouw vaste leverdagen, in geval van vakantie of ziekte kan er één van onze andere topchauffeurs komen lossen.
Betalingen geschieden enkel op een automatische zakelijke incasso. Deze is echter eenvoudig, veilig en vertrouwd af te sluiten via onze incassopartner Twikey.
Als je ingelogd ben, ga je rechtsbovenin naar 'Mijn account' en klik je op 'Automatisch incasso'. Op deze pagina klik je op de button 'Sluit direct automatische incasso af'. Kies daar jouw bank en de verdere afhandeling vind plaats in jouw vertrouwede bankomgeving.
Er is zeker een voordeel om je dagverse producten bij ons onder te brengen. Je beschikt dan over één bestelportal (deze webshop) om je volledige bestelling in één keer efficiënt en tijdbesparend te bestellen. Waarna alles ook met één bezorgmoment bij je wordt bezorgd en zit je binnen het bezorgingsgebied gevestigd dan kan dit ook nog eens 6 dagen per week. Ook als je een keer minimaal te kort komt kun je, je vers combineren met andere producten…, lekker eenvoudig. Uiteindelijk zit er ook een administratief voordeel aan, alles komt op één factuur te staan, ook als je wilt nog uitgesplitst op jouw grootboekrekeningen. Dat is lekker handig bij Horesca Smulders.
Of je nu de administratie zelf doet of uitbesteed, het is altijd veel werk op je factuur te coderen op basis van je grootboekrekeningen. Horesca Smulders kan je hiermee helpen. Je geeft bij ons aan welke grootboekrekeningen je hebt en welke producten daar in opgesplitst moeten worden. Wij nemen dit over en jouw factuur is voor altijd automatisch gecodeerd op basis van je eigen administratie. Handig en tijdbesparend. Spreekt dit je aan? Stuur dan een e-mail naar administratie@horescasmulders.nl.
Uiteraard is het mogelijk om jouw factuur digitaal te ontvangen. Stuur een mailtje naar administratie@horescasmulders.nl en vermeldt hierin jouw bedrijfsgegevens en het e-mailadres waarop je de digitale factuur wilt ontvangen.
Natuurlijk is het mogelijk om jouwfactuur nogmaals digitaal of hard-copy te ontvangen. Stuur een mailtje naar administratie@horescasmulders.nl en vermeldt hierin jouw bedrijfsgegevens en het e-mailadres en/of adres waarop je de (digitale) factuur wilt ontvangen.
Dit betekent dat je nog openstaande facturen hebt, neem hiervoor contact met ons op. Zodra de betalingen zijn voldaan of betaalregelingen zijn getroffen wordt je order verwerkt.
Ja, je kunt bij Horesca Smulders per pin betalen. Bij onze afhaalbalie ligt een mobiele pinapparaat, zodat je voortaan jouw factuur per pin kunt betalen. Het pinnen kan alleen bij onze afhaalbalie en niet bij onze chauffeurs.
Mocht er een artikel op de dag van levering retour gegeven worden, dan wordt hier ter plaatse een retourorder voor gemaakt door de chauffeur.
Indien er een artikel van een vorige levering retour genomen dient te worden. Dan geef je dit vooraf door aan ons Klantenserviceteam via info@horescasmulders.nl of via 013-5313131. Je geeft tevens ook door wat de reden van retour is, zodat hier een retouropdracht voor kan worden aangemaakt voor de eerstvolgende levering.
Dit klopt, onze chauffeurs zijn uitgerust met een smartphone en kunnen hier direct de emballage op verwerken. Na ondertekenen van het akkoord op de smartphone, ontvang je direct een e-mail met de retour emballage in jouw mailbox. Deze e-mail ontvang je op de het e-mailadres dat bij ons bekend is. Heb je geen retour emballage aan onze chauffeur meegegeven? Dan ontvang je alsnog een e-mail, deze e-mail kan gezien worden als bewijs van de levering.
De door ons geleverde emballage nemen we uiteraard retour bij een volgend bezorgmoment. Deze crediteren we op dezelfde weekfactuur, wel zo overzichtelijk. Bij veel kleinere goederen maken we gebruik van de blauwe poolkratten, om breuk tijdens het vervoer tot een minimum te beperken. Deze brengen we in rekening volgens het normale tarief, \o ook met rolcontainers welke bij jou achter blijven.
Vanaf 1 juli 2021 gaat er een nieuw statiegeldsysteem in. Op dat moment wordt er statiegeld geheven op kleine plastic flessen van frisdrank en water. Als horecaondernemer brengt dit veranderingen met zich mee, daarom zetten wij de belangrijkste verandering voor jou op een rijtje. Klik hier voor meer informatie
Het bevoorraden van evenementen is geen corebusiness. Echter bevoorraden wij evenementen bij uitzondering, indien je het hele jaar een vaste klant bent van ons. Voor ons als groothandel zitten er ook risico's aan een evenement, meestal komt dit doordat er doorgaans veel retour komt (begrijpelijk, want je wil niet tekortkomen). Echter dit brengt enorm veel uren met zich mee, zowel logistiek, administratief en voorraad risico.
Daarom zijn wij genoodzaakt de geretourneerde producten te crediteren aan 90%, zodat er enigszins in de kosten wordt bijgedragen.
Bestellingen kunnen 7 dagen per week worden doorgegeven, echter kunnen wij niet op elke dag de bestelling ophalen bij de desbetreffende streekboer. Wij halen twee keer in de week de streekproducten op bij onze producenten. Wij halen elke maandag en donderdag de streekproducten op, dit houdt in vóór maandag besteld is dinsdag in huis, vóór donderdag besteld is op vrijdag in huis.
Als horecagroothandel faciliteren wij de distributie in streekproducten. Dit houdt in dat wij zelfs voor één artikel naar de producent/boerderij rijden om dit voor jou op te halen. Al het transport wordt volgens onze kwaliteitsnormen afgehandeld. Voor meer informatie over de bezorging van streekproducten zie: Wanneer krijg ik mijn streekproducten geleverd?
Al onze accountmanagers zijn getraind door Dutch Cuisine-chef Bas Cloo. Mocht je nog meer informatie willen over het samenwerken met Dutch Cuisine kun je altijd terecht met vragen bij jouw accountmanager. Zij kunnen je in contact brengen met een adviseur van Dutch Cuisine zodat jij onbezorgd op weg kunt naar een duurzame voedselconsumptie en het promoten van de Nederlandse eetcultuur.
Als wij de allergenen informatie beschikbaar hebben dan vermelden wij deze op de prodcutpagina. Dit doen wij doorgaans door een koppeling met PSinFood. Als de leverancier de gegevens niet verstrekt aan PSinFood, dan proberen wij dit rechtstreeks bij de leverancier op te vragen.
Staat de allergenen informatie er niet bij, neem dan contact met ons op.
LET OP: ondanks onze zorgvuldige koppeling kan het zijn dat de allergenen afwijken van de verpakking. Kijk voor het gebruik dus altijd op de verpakking zelf.
HOSO Head On Shell On – Hele rauwe garnalen met kop en schaal.
HSLO HeadLess Shell On – Rauwe garnalen zonder kop en met schaal.
HLSO EP HeadLess Shell On Easy Peel – Deze garnalen zijn op de rugzijde ingesneden, zodat zij makkelijker te pellen zijn na bereiding.
PTO Raw Peeled Tail On – Rauwe gepelde garnalen met staart en niet ontdarmd.
CPDTO Cooked Peeled Devined Tail On – Deze garnalen zijn gekookt, gepeld en ontdarmd en met staart.
P&D (PND) Peeled and Devined – Rauwe gepelde garnalen, ontdarmd en zonder staart.
Heb je een probleem met de tapinstallatie van Groslch Brouwerij Nederland? Dan kun je contact opnemen met de technische dienst van Grolsch via 085-0471900.
Deze service geldt alleen voor apparatuur die via ons is besteld bij één van onze leveranciers. Via onze klantenserviceteam (info@horescasmulders.nl of 031-5313131) kun je het technische probleem doorgeven. Wij zorgen dan voor de afhandeling van het probleem of de fabrikant cq. leverancier van het product. Zij nemen dan contact op met jou.
Jazeker, wij hebben een volledig geautomatiseerde calculatie met Horeko. Geef dit even aan ons door als je hiermee werkt.
Via onze afdeling Sales kun je in contact komen met één van onze leveranciers. Zij kunnen dan bemiddelen in het contact met jou of in overleg met jouw accountmanager.
Het bevoorraden van evenementen is geen corebusiness van Horesca Smulders. We zijn er dan ook niet in gespecialiseerd.
Echter bevoorraden wij evenementen bij uitzondering, dit doen we alleen als je ook het hele jaar een vaste klant bent van ons.
Voor ons als groothandel zitten er ook vele uren en risico in een evenement en komen we er dikwijls niet kostendekkend mee uit.
Meestal komt dit doordat er doorgaans veel retour komt (begrijpelijk, want je wil niet te kort komen), echter dit brengt enorm veel uren met zich mee,
zowel logistiek, administratief en voorraad risico.
Daarom zijn wij genoodzaakt de retourneerde producten te crediteren op basis van 90%, zodat er enigszins in de kosten wordt bijgedragen.
Horesca Smulders is ISO 22000 gecertifieerd, dit is wel zo vertrouwd.
Kijk op kwaliteitspagina voor meer informatie.
Geen probleem, je kunt al jouw vragen stellen via onze klantenservice. Deze zijn bereikbaar tijdens onze kantooruren.
Bekijk hier onze openingstijden.
De bestelling wordt door ons pas geplaatst na de bevestiging die wij van jou hebben ontvangen van de gestuurde proefdruk. Elk product heeft zijn eigen levertijd:
Product | Verwachte levertijd: |
Bierglas met logo | 4 tot 6 weken |
Wijnglas met logo | 4 tot 6 weken |
Peper, zout en olijfolie met logo | 3 tot 5 weken |
Bestekzakjes met logo | 6 tot 8 weken |
Menukaarten gepersonaliseerd | 6 tot 8 weken |
Voor het glaswerk met logo, zoals de bierglazen en wijnglazen, staat een minimale afname van 54 stuks. Ook voor de peper, zout en olijfolie flesjes staat een minimale afname van 54 stuks.
De gepersonaliseerde menukaarten zijn bijna allemaal per stuk te bestellen met uitzondering van de kunststof kaarten, hiervoor geldt een minimale afname van 50 stuks.
De bestekzakjes zijn vanaf ongveer 12.000 stuks te bestellen.
Het drukwerk op glazen is geschikt voor ongeveer 1000 'normale' wasbeurten. De bedrukking kan beschadigen of 'vervagen' door het gebruik van osmose-machines of industriele vaatwasmachines.
Mocht het drukwerk eerder 'schade' ondervinden neem dan contact op met jouw accountmanager om dit probleem persoonlijk op te lossen en te verhelpen.
Voor al het drukwerk vragen wij je het logo en/of ontwerp in .AI of .EPS aan te leveren.
Vraag je reclamebureau of ontwerper voor deze bestanden. Wij ontwerpen zelf geen logo's of andere vormen van drukwerk.
Onder clichékosten verstaan wij de kosten die genoemd worden voordat het product gedrukt wordt, dit zijn o.a. de instelkosten, het aantal kleuren, posities of andere voorkeuren. Wij berekenen per product, per staffel de kosten per stuk, dit is de totaalprijs die betaald wordt, dus geen verrassingen achteraf.
Als er meer besteld wordt dan de minimale afname kan er in overleg met jouw accountmanager een locatie in ons magazijn geregeld worden, zodat je niet alles in één keer hoeft af te nemen. Deze producten worden dan 'gewoon' besteld via de webshop indien deze voldoende voorraadig zijn.
Houd er rekening mee dat dit niet voor herhaal-bestellingen geldt. Hiervoor dient een nieuwe order gemaakt te worden.
Edisonstraat 9
5051 DS Goirle
Nederland
+31135313131
info@horescasmulders.nl